Jak stworzyć dobrą grafikę?

Projektowanie grafik może wydawać się skomplikowane, zwłaszcza, jeżeli nie posiada się żadnego doświadczenia w tym temacie. Jednak, w obecnych czasach, zwłaszcza jeżeli prowadzi się działalność w internecie, co dotyczy zarówno budowania swojej marki osobistej jak i prowadzenia e-commerce, umiejętność tworzenia grafik, a przynajmniej zweryfikowania poziomu ich wykonania przed osobę trzecią, trzeba poznać pewne podstawowe zasady rządzące projektowaniem grafik.


Gdzie spotkamy grafiki?

Praktycznie wszędzie! Możemy sobie nie zdawać z tego sprawy, jednak projekty graficzne są obecne dookoła nas na co dzień. Banery reklamowe, okładki książek, nadruki na ubraniach – to wszystko są przykłady pracy projektantów graficznych.

Oczywiście w internecie sytuacja ma się podobnie; każda strona, na którą wchodzimy jest wręcz wyładowana grafikami. Dlatego tak ważne jest, żeby dobrze rozumieć to, jak obrazy tego typu są tworzone. Tym bardziej, jeżeli sami jesteśmy właścicielami takiej strony internetowej, a grafiki stają się naszą bronią w walce o klienta!

„Złote zasady” tworzenia grafik.

Grafika, podobnie jak obraz lub fotografia, jest graficznym środkiem przekazu informacji. W związku z tą rządzą nią podobne zasady, jak przy robieniu zdjęć! Reguły kompozycji znane amatorom robienia zdjęć lub malowania pozostają niezmienne, niezależnie od tego jakim medium się posługujemy.

Tak też przy okazji grafik, lub nawet całych stron internetowych, bardzo ważne są takie zasady jak złota proporcja, reguła trójpodziału, kwestia bliskości umieszczenia obiektów czy brzytwa Ockhama. Oczywiście nimi wszystkimi należy manipulować w taki sposób, by otrzymać założony przez siebie efekt.

Podstawową umiejętnością, którą należy posiąść tworząc grafiki jest wyczucie estetyczne i pewien szczególny rodzaj wyczucia lub empatii, które pozwoli nam spojrzeć na dany projekt oczami osoby, do której produkt ma trafić.

Ma to ogromne znaczenie przy tworzeniu grafik reklamowych; cały czas musimy mieć na uwadze to, do kogo kierujemy swoją pracę, do czego ma go ona przekonać lub jakie emocje ma w nim wywołać dany projekt.